Az üzleti intelligencia egy átfogó kifejezés, amely olyan módszerek és koncepciók gyűjteményére utal, amelyek célja, hogy javítsák a döntéshozatali folyamatot megalapozott, tényeken alapuló rendszerek révén.
Ezek közé tartoznak például a vezetői döntést támogató rendszerek, a multidimenziós adatmodellek és az adatpiacok.
Ezek az eszközök és technológiák lehetővé teszik a szervezetek számára, hogy az adatok összegyűjtésével, feldolgozásával és elemzésével pontosabb és hatékonyabb döntéseket hozzanak.
Az üzleti intelligencia rendszerek bevezetését a vállalatok leginkább azért szorgalmazzák, mert e rendszerek drasztikusan javítják a meglévő, a szervezet által gyűjtött adatok hozzáférhetőségét és hasznosíthatóságát.
Más szóval, ezek a rendszerek támogatják az adatgyűjtési és -elemzési folyamatokat, hogy a vállalat munkatársai gyorsabban és szélesebb körben jussanak hozzá azokhoz az információkhoz, amelyek közvetlenül befolyásolják munkavégzésüket és döntéseiket.
Az ilyen rendszerek gyakran a vezetői döntést támogató rendszerek szinonimájaként is említhetők.
Ezek a rendszerek segítséget nyújtanak abban, hogy a vezetők hozzáférjenek az alapvető üzleti adatokhoz és információkhoz, amelyek nélkülözhetetlenek a stratégiai döntések meghozatalához és a vállalati célok eléréséhez.